وظیفه اصلی بخش خاک­شناسی آزمایشگاه معتمد محیط زیستی زیست آزمون پارس چیست؟

وظیفه اصلی بخش خاک­شناسی آزمایشگاه معتمد محیط زیستی زیست آزمون پارس چیست؟


وظیفه اصلی بخش خاک­شناسی آزمایشگاه معتمد محیط زیستی زیست آزمون پارس چیست؟

آزمایشگاه معتمد محیط زیست در زمینه­ پایش و اندازه گیری آلودگی­‌های مختلف زیست محیطی فعالیت دارد. از آنجایی که خاک جز جدا نشدنی، منبع اصلی تولید مواد غذایی و یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده­ی کره­ زمین که محیط زیست اصلی انسان و سایر موجودات زنده است می‌­باشد. در نتیجه، پایش خاک بخش مهمی از فعالیت‌های این آزمایشگاه را به خود اختصاص می­‌د‌هد.

با توجه به رشد روز افزون جمعیت و به دنبال آن تولید زباله و ضایعات و از طرفی صنعتی شدن جوامع مدرن، خاک همواره در معرض دستخوردگی و آلودگی­‌های­ مختلف می‌باشد که صنایع نقش عمده­‌ای را در ایجاد آنها دارد. از آلودگی‌­های مهم موجود در خاک می‌­توان به انتشار عناصر سنگین، سموم مختلف فسفره و کلره و وجود هیدروکربن‌ها اشاره کرد. این آلاینده­‌ها از راه­‌های مختلفی مانند: پساب شهری و صنعتی، کود و سموم کشاورزی، آلایندهای صنعتی مثل خروجی دودکش‌ها و پسماندها، آلاینده­‌های نفتی و… می‌­توانند وارد خاک و به دنبال آن چرخه آب و در نهایت بدن انسان و سایر موجودات شوند. تماس با این آلاینده (استنشاق، لمس و خوردن)­ می‌تواند سبب بروز انواع مختلف بیماری مثل سرطان، بیماری‌های قلبی، آسم، بیماری‌های خونی و …. شود.

هرچند که خاک به خودی خود توانایی فیلتر و پالایش کردن آلودگی­‌ها را دارد اما باید به این نکته توجه نمود که خاک دارای ظرفیت محدودی است و باید ورود آلودگی‌ها را تا جای ممکن محدود  نمود. در اینجاست که آزمایشگاه خاکشناسی معتمد محیط زیست به کمک صنایع  و سازمان محیط زیست آمده و با انجام تست‌های دوره‌­ای میزان آلودگی‌­ها را بررسی نموده. آزمایشگاه خاک شناسی مجموعه زیست آزمون پارس توانایی انجام انواع آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی را بر روی خاک دارد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *